Nismo očekivali da će se to dogoditi tako brzo, ali dogodilo se. Microsoft je predstavio AI alat koji će sigurno postati budućnost Office programa i sve više zamijeniti rad korisnika. Neće ga u potpunosti zamijeniti, ali njegove početne mogućnosti dovoljno govore o tome koliko će biti lakše kreirati određeni sadržaj, bilo da se radi o tekstovima, proračunskim tablicama, prezentacijama, slanju e-pošte ili definiranju termina za video pozive.
Copilot ima širok spektar opcija
Ovih dana, Microsoft je službeno otkrio da će usluga Microsoft 365 uskoro dobiti nove AI funkcije za svoje aplikacije. To je alat tzv Microsoft 365 Copilot koji nadopunjuje funkcije pomoću umjetne inteligencije Word, Excel, Powerpoint, Outlook ti Timovi. Sav njegov rad vrti se oko istog koncepta – korištenje umjetne inteligencije za generiranje inteligentnog i korisnog sadržaja.
Microsoft je na svom blogu opisao šta Microsoft 365 Copilot može učiniti. Trenutno je u fazi testiranja i provode ga određene kompanije i korisnici, a uskoro će biti proširen i svi će imati priliku vidjeti ovaj AI alat.
Praktični primjeri koje je pružio Microsoft su nas zaista ostavili bez daha. Microsoft 365 Copilot pripremio je sastanak, generirao bilješke o istom sastanku za one koji su se kasnije pridružili timovima i kreirao PowerPoint prezentaciju na osnovu određenog dokumenta.
Rad se proteže kroz sve Office aplikacije
Copilot može koristiti uvide i informacije iz jedne Office aplikacije i generirati ih u drugoj. Na primjer, detalji iz Word dokumenta mogu mu pomoći da napravi PowerPoint prezentaciju, kao što je to učinjeno u prethodno spomenutom testu.
Ovakav način rada Microsoft 365 Copilot djeluje kao čvorište koje kombinuje informacije svih vaših Office dokumenata i može kreirati novi sadržaj od njih.
Na isti način, Copilot priprema sastanke na timovima i dobija pregled istih, pa će samostalno kreirati bilješke ako im niste prisustvovali ili ste im se kasnije pridružili. Na osnovu istorije ćaskanja, takođe može samostalno kreirati teme sastanka ili predložiti koji učesnici razgovora treba da prate određene zadatke.
Inače, ovo novo iskustvo dijeljenja informacija iz korisničkih dokumenata, fajlova, e-mailova i ostalog zove se Business Chat i dostupan je putem Microsoft Teams ili stranicama Microsoft365.com. To je potpuno nova funkcija koja kombinuje sve informacije iz Office aplikacija i omogućava bolje planiranje na osnovu njih.
Testiranje u Outlooku
Microsoft 365 Copilot takođe je testiran u programu Outlook. Microsoft je otkrio kako može analizirati i generirati odgovore na e-poštu prema zahtjevima i potrebama korisnika.
U praktičnom primjeru koji je pokazao Microsoft, korisnik ovlašćuje Copilot da odgovori na primljenu e-poštu sa detaljnim uputstvima. U uputstvu korisnik objašnjava koji su to ključni dijelovi koje e-mail mora sadržavati i istovremeno upućuje Copilot na dokument koji sadrži ključne informacije. Nakon toga Copilot sve radi sam – proučava informacije iz e-maila na početku komunikacije, proučava dokument koji sadrži važne informacije, a na kraju piše e-mail kao odgovor sa važnim obeleženi delovi.
Microsoft je objasnio da Copilot radi zajedno s nama na prijemnom sandučetu i porukama kako bi mogli trošiti manje vremena na dizajniranje novih mejlova. Umjesto toga, dobili smo brz, jednostavan i efikasan način komunikacije. Copilot ide toliko daleko da razumije različite tačke gledišta svake osobe u složenoj e-mail komunikaciji i potencijalno otvara pitanja o kojima se još nije raspravljalo u okviru iste komunikacije.
stoga, Microsoft 365 Copilot dovoljno je postaviti jednostavno pitanje i za trenutak možete dobiti e-mail napisan na osnovu prethodne komunikacije i specifičnog konteksta.
Različiti oblici komandi
Primjeri nekih od mogućih naredbi u Office aplikacijama mogu se vidjeti u nastavku:
Microsoft Word – dodavanje sadržaja postojećim tekstovima, sažimanje teksta, prepisivanje dijelova teksta za koncizniji sadržaj, izbor načina obraćanja tekstu – od profesionalnog i uobičajenog do strastvenog ili punog zahvalnosti, prijedlozi za izmjene teksta (npr. za jačanje argumenata), pisanje kratkih šablona za projekte, kreiranje šablona na osnovu jednostavne tekstualne varijante itd.
Microsoft Excel – uspostavljanje korelacija, prijedlozi za korištenje formula na osnovu upita, generiranje modela za analizu podataka, kreiranje vizuala (npr. grafikona), preporuke za dobijanje različitih rezultata, iskaz konkretnih rezultata na osnovu upita itd.
Microsoft PowerPoint – kreiranje prezentacije na osnovu upita, kreiranje prezentacije na osnovu pisanih dokumenata, korišćenje pisanih dokumenata kao napomena ili tumačenja unutar prezentacija, promena delova prezentacije i njenih animacija, skraćivanje prezentacija itd.
Microsoft Outlook – praćenje informacija iz inboxa i određenih dijelova komunikacije u cilju kreiranja e-mail poruke, razumijevanje pozicija učesnika komunikacije i njihovih gledišta, otvaranje pitanja i tema u e-mailu koje još nisu spomenuti, odgovaranje na e-mailove i kreiranje e-mailova od jednostavnih šablona, sumiranje e-poruka, slanje pozivnica na sastanke itd.
Microsoft timovi – organizacija sastanaka, ubrzavanje komunikacije, organizacija ključnih tema za diskusiju, beleške sa sastanaka, kreiranje planova na osnovu istorije ćaskanja, identifikacija korisnika kojima su dodeljeni konkretni zadaci, određivanje rasporeda događaja itd.
Microsoft je također najavio da će se Copilot AI alat proširiti izvan Office aplikacija, tako da smo sigurni da dolazi nova era Windowsa u kojoj će umjetna inteligencija preuzeti dio radnji korisnika. Više o svemu možete pročitati na sljedećoj stranici linkovi sa Microsoft bloga.
Napisao: Ervin Mičetić
Predstavljen je post Microsoft 365 Copilot – AI alat koji za vas kreira sadržaj u Word, Excel, PowerPoint i drugim Office aplikacijama koji se prvi put pojavio na PC CHIP-u.
pcchip.hr