Mastodon nije opravdao svoju početnu popularnost i suočava se s teškom bitkom da se takmiči sa X. U nastavku je šest razloga zašto biste mogli sve više zaostajati.
Uprkos ogromnoj gužvi u 2022. i 2023. Mastodont ima težak zadatak za zamjenu X kao glavna platforma za mikroblogovanje na Internetu. Evo šest ključnih razloga zašto bi ova platforma otvorenog koda mogao imati problema svrgavanjem Xa sa trona.
1) Mastodont nije privukao masu korisnika
Najveća prednost X-a je što privlači mase. Na platformi ćete pronaći različite ljude, od specifičnih interesa do prijatelja i porodice iz vašeg lokalnog područja. Slično tome, mnogi korisnici koji se žele prijaviti na platformu za kratke tekstualne poruke (mikro-blogovanje) prvo će misliti X i veća je vjerovatnoća da ćete tamo kreirati račun.
Ako Mastodon želi dugoročno zamijeniti X, mora se svidjeti široj publici. Većina običnih ljudi ne obraća mnogo pažnje na to da li je platforma centralizovano ili decentralizovan, niti razumiju prednosti ili karakteristike dobra projekat otvorenog koda. Jednostavno rečeno, žele zanimljive ljude koje prate i proizvod koji zadovoljava njihove potrebe, bilo da je zatvoren izvor ili ne.
Neki korisnici mogu smatrati da se Mastodon ne razlikuje mnogo od X i stoga ne vide smisao u migraciji svojih profila (iako je moguće objavljivati na obje platforme).
2) Običnim korisnicima je često teško koristiti Mastodon
Jedan od razloga zašto toliko ljudi napušta Mastodon nakon što se pridruže je taj što mnogi prosječne korisnike oni misle da jeste platforma (pre)teška za korištenje. Na primjer, jedan korisnik na Reddit kritikovao je koliko je početna faza postavljanja profila bila izazovna i kako su morali da istraže šta su serveri pre nego što su mogli da koriste mrežu na način na koji žele.
Iako ljudi zainteresovani za tehnologije i Web3 možda žele pristupiti i kreirati servere, većina korisnika društvenih medija neće trošiti dodatno vrijeme na dodatna istraživanja o ovim i sličnim temama. Mastodon je olakšao registraciju za račun putem mastodont.social, ali potreba da se u početku pridružite određenom serveru može isključiti korisnike.
Barijera za ulazak kada pridruživanje Xu je vrlo nisko; nakon što se registrirate za korisnički račun, možete pratiti koga god želite. Budući da ljudi preferiraju liniju lakšeg otpora, registracija za X će privući više korisnika koji jednostavno žele navedeno iskustvo mikro-blogovanja.
3) Twitter je dobro uspostavljen
Inovacija je ključna u svakoj industriji i uvijek postoji prostor za novu platformu za promjenu stvari. TikTok jedan je od odličnih primjera. Međutim, promjena potrošačkih navika i preferencija je izazovna. Činjenica da je Twitterov brend tako dobro uspostavljen znači da Mastodon ima veći izazov ako želi zamijeniti X.
X je raskrsnica/sastajalište različite industrije. Na primjer, novinari i medijske kuće često se oslanjaju na platformu kako bi podijelili priče i brzo prenijeli informacije svojoj publici. Isti je slučaj sa mnogim političarima, a X je također idealno mjesto za povezivanje različite ključne figure in tehnološkom sektoru.
Ako ponovo pogledamo zašto je tako TikTok uspeo gde Vino nije, aplikacija je imala atraktivnije karakteristike poput različitih alata za kreiranje i unovčavanje u aplikaciji. Iako se stvari mogu promijeniti, Mastodon nema glavne karakteristike koje bi mogle uvjeriti više industrija i niša da pređu sa već dobro uspostavljene platforme.
4) Mastodontov poslovni model možda neće biti dovoljan da se takmiči sa X
Mastodont i X imaju dva vrlo različite poslovne modele. X stvara prihod kroz oglašavanje i svoje premium pretplata, dok je licenciranje podataka još jedan izvor prihoda za kompaniju.
Na drugoj strani, Mastodont je odlučio da izbjegne postavljanje oglasa na svojoj platformi i neprofitna je kompanija. Umjesto toga, Mastodont se uglavnom oslanja na donacije. Prema finansijskom izvještaju za 2022., kompanija je tokom 2022. primila preko 300.000 dolara donacija. Drugi načini na koje Mastodon zarađuje novac uključuju sponzorstva, Patreon i pretplate vezano za servere.
Iako Mastodon ima raznolik poslovni model i sposobnost za dugoročni uspjeh, takmičenje sa kompanijom veličine X je izazov bez značajnih resursa. Ako Mastodon odluči zadržati svoju platformu bez oglasa, morat će ponovo razmisliti kako plasira postojeće tokove prihoda i potencijalno stvara nove.
5) Rast mastodonta je usporen
Elone Muskovo preuzimanje Twittera Godine 2022. to je rezultiralo razmišljanjem o Mastodontu kao alternativi za mnoge korisnike. Kako je izvijestio Guardianizrasla je baza aktivnih korisnika društvene mreže 500.000 skoro gotovo dva miliona korisnika od oktobra do sredine novembra te godine. I u decembru je premašio broj aktivnih korisnika 2,5 miliona.
Ali taj početni rast vjerovatno nikada nije bio održiv, a rast Mastodonta je značajno usporen od tih vrhunaca. Kako se navodi u istom članku Guardiana, aktivni korisnici Mastodona pasti će ispod dva miliona do početka 2023. godine.
Iako je broj mjesečnih aktivnih korisnika X-a opao iz godine u godinu od 2022. godine, platforma i dalje ima značajnu korisničku bazu. Prema Ustaniaplikacija ima 335,7 miliona mjesečno aktivnih korisnika u 2024.
Da bi Mastodon zamijenio X, morao bi imati svoj rast krajem 2022. godine tokom dugog perioda. S obzirom na to da platforma sada također mora konkurirati Threads, ovo je malo vjerovatno.
6) Korisnici ponekad moraju čekati da se pridruže Mastodon instancama
Vrijeme čekanja varira ovisno o tome instance (op.a. Mastodontov naziv za serveri), i ne morate čekati prije nego im se pridružite. Međutim, činjenica da ne dobijate uvijek trenutni pristup naglašava još jedan “sloj” koji će odbiti mnoge povremene korisnike koji traže alternativa za Xu.
Osim kada trebate čekati da neko prihvati prijatelja ili slijedi zahtjev, konzumiranje sadržaja drugih ljudi i povezivanje s njima je trenutno na većini drugih društvenih platformi. Ako korisnici moraju čekati da se pridruže serverimaovo će trenutno isključiti mnoge korisnike jer mogu dobiti trenutni pristup na drugim mrežama.
Iako Mastodont zanimljivo open-source alternativa za X, još uvijek ima dug put do potpunog nadmetanja sa platformom. Različiti poslovni modeli će otežati stjecanje potrebnih resursa za značajan rast, a nivo otpora većine normalnih korisnika društvenih mreža da se pridruže je također previsok.
Ako Mastodont može riješiti ove probleme ostajući vjerni svom brendu i nudeći jedinstvene stvari koje X ili Threads Ne mogu, ima potencijala za uspjeh. Ali za sada, najveća prijetnja za Xu je vjerovatno Threads.
Napisao: Boris Plavljanić
Post 6 razloga zašto Mastodon neće zamijeniti Twitter/X prvi put se pojavio na PC CHIP-u.
pcchip.hr