Predstavljen je novi izgled Google-ovog web pretraživača koji podržava AI! Veliki naglasak je stavljen na pomoć pri kupovini proizvoda.

Microsoft je visoko postavio letvicu uvođenjem AI elemenata koji su postali dio Bing web tražilice i njihova integracija u Bing Chat. Nije trebalo dugo da Google odgovori na isto tako da smo ove sedmice konačno dobili potvrdu nove vijesti. Google je otkrio da će se slične promjene dogoditi i na njegovom web pretraživaču i da ćemo imati novo iskustvo pretraživanja interneta.

najtraženiji pojmovi u hrvatskoj na google tražilici u 2020

Nova Google pretraga

Google tokom čuvenog “Google I/Oevent je predstavio novi izgled svog web pretraživača. Ovo bi trebalo funkcionirati na isti način na koji elementi umjetne inteligencije generiraju odgovore pretraživanja weba u Bingu. Odgovori generirani umjetnom inteligencijom pojavit će se iznad tradicionalnih rezultata u obliku web veza nekoliko sekundi nakon učitavanja. Google ovu novu funkciju naziva “SGE” što je skraćenica od “Pretražite Generativno iskustvo“. AI rezultati uključuju veze do eksternog ugrađenog sadržaja u odgovorima, identično Bing Chatu.

AI odgovori imaju dugme za moguća pitanja koja se nadograđuju na sadržaj prethodnih odgovora i imaju mogućnost samostalnog postavljanja dodatnih pitanja. Odgovori AI također će imati drugačiji izgled i prikaz ovisno o kontekstu. Na primjer, ako ste tražili određeni dio bicikla, rezultati koji su bliži postojećim vezama za Google Shopping bit će prikazani kao dio odgovora. Ovi dijelovi odgovora na vaše pitanje će zauzeti puno prostora na stranici iu mnogim slučajevima jednostavno će gurnuti normalne rezultate na ekran.

Kao drugi primjer možemo navesti pretragu “Zagrebačko vrijeme”. Nakon toga bit će prikazani rezultati osmodnevne prognoze za područje grada Zagreba i dati detaljni podaci o vremenu za tu lokaciju. S druge strane, potraga za “kako se obući u Zagrebu” tražit će puno duži odgovor, pa će biti uključeni AI elementi koji će davati prijedloge kako se obući na osnovu trenutnih vremenskih uvjeta i pokušati usmjeriti korisnike u isto koliko je moguće.

 

Pretraga proizvoda sa mnogo više detalja

U postu na svom blogu, Google se u velikoj mjeri fokusirao na objašnjenje malo drugačijeg prikaza pretrage kada su proizvodi u pitanju. On je naveo da će korisnici prilikom traženja proizvoda dobiti dodatne informacije o svojim bitnim faktorima koji se mogu uzeti u obzir i biti dio potencijalnih kalkulacija prilikom kupovine. Također ćete dobiti detaljne opise proizvoda koji uključuju relevantne i ažurirane recenzije, ocjene, cijene i slike.

Novo AI iskustvo kada je u pitanju traženje proizvoda za kupovinu bazirano je na Google-ovom Shopping Graph koja ima više od 35 milijardi lista proizvoda. Ovo je najveća baza podataka o proizvodima na svijetu koja se redovno ažurira zbog stalnih promjena u proizvodima, prodavačima, brendovima, recenzijama i ponudama. Google navodi da se svakog sata ažurira skoro 1,8 milijardi proizvoda Shopping Graph kako bi korisnicima pružili nove i pouzdane rezultate.

google bard

Kada koristiti Google Pretraživanje, a kada Google Bard?

Google je naveo da će se tradicionalna Google pretraga, koja sada ima AI elemente, koristiti za pronalaženje određenih informacija.

Bard je chatbot koji ima sposobnost generiranja razgovora sličnih ljudima, pa će njegova funkcija biti pružanje kreativne suradnje, a primjeri za to mogu biti određivanje softverskog koda za određeni problem ili dizajniranje elemenata za fotografije.

Na kraju, možemo reći da se sa ovom Google integracijom AI elemenata mogu pojaviti slični problemi koji su uočeni kada je Bing davao odgovore. Postoji mogućnost da elementi AI mogu izmisliti odgovore ili pogrešno protumačiti pitanja. Google je u nedavnom intervjuu rekao da način na koji njegovi AI elementi koji su dio Google pretrage funkcionišu neće imati istu “ličnost” koju koristi Google Bard, ali još uvijek nije jasno u čemu je točno razlika.

Još uvijek ne znamo da li će novi redizajn Google pretraživanja biti dostupan svim korisnicima odmah, ili će u početku insistirati da se prijave na liste čekanja kakve su sada dostupne. Vjerovatno će postojati neka početna faza testiranja, ali sigurni smo da će svi korisnici uskoro moći isprobati nove AI funkcije, jer Google već ozbiljno zaostaje za Microsoftovim Bingom.

Promotivni video novog izgleda Google web pretraživača možete pogledati ovdje:

Također je dostupan publikacija sa zvaničnog Google bloga, gdje se nalazi link za prijavu na listu čekanja.

Napisao: Ervin Mičetić

Članak Predstavljen je novi izgled Google-ovog web pretraživača koji podržava AI! Veliki naglasak je stavljen na pomoć pri kupovini proizvoda. prvi put se pojavio na PC CHIP-u.
pcchip.hr

Drugi upravo čitaju